Mycket vill ha mer

Viltekologi, plugga 60 fåglar, öva eskimåsväng, topptursträning, plugga spår och bajs, prov, projekt Jotunheimen, trasiga pjäxor, låst klassen ute från bilen i Norge, Lasse lämnar oss, fest, hem, umgåtts med Alice och mamma, sol, jobb, planera sommaren, torka frukt i ugnen, packa inför turen, springa med Alice och någonstans där emellan ta det lite lugnt. Japp, det är lite a vad jag sysslat med den senaste tiden!

Saker har gått i ett och jag har varit ganska upptagen med det ena eller det andra. Har nog aldrig skrivit så många “to do” listor som nu. Det är skoj med mycket på G men hade nog önskat ett lite lugnare tempo just nu. Men mycket vill ha mer och jag har svårt att säga stopp. Påsken har svischat förbi snabbt men jag har ändå fått mycket gjort. Dagarna har oftast avslutats någonstans i skogen, ute på ett fält eller vid vattnet, och med mig har jag såklart haft Alice. Har man tillgång till bil så kan man ju hamna lite var som!

Nu ska det packas inför 9 dagarsturen som blir uppe i Jotunheimen i Norge. På tisdag morgon drar vi och det blir att färdas över fjället på turskidor med pulka. Med oss har vi vår Randoneeutrustning för att kunna topptura som vi siktar på att gör så gott som varje dag. Ser fram emot det här. Skulle jag aldrig trott för några år sedan! “Dykare goes bananas och flyttar ut på fjället” Är det jag det? 🙂

Väderprognosen visar ialf sol och nästintill vindstilla så vi får hoppas på det bästa… Ser fram emot (förhoppningsvis) soliga dagar, toppturer, skönt slit på turskidor, bivackbygge och härligt häng med klassen. Men vet att det även blir blod svett och tårar! Men det klarar vi. Med utmaningar växer man och jag förväntar mig att den här turen kommer bjuda på en del den med. Men det är på tisdag det, tills dess så ska jag njuta av min varma säng extra mycket!

IMG_5800På G

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVarför inte?

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_5814Toppturs och grill fredag =)

IMG_5870Ja… Det var det här dagen jag råkade låsa oss ute från en av bilarna.. I Norge.. Reservnyckeln var i Älvdalen.. Oops!

IMG_5935❤ Hemma med mina finaste ❤

IMG_6060IMG_5757

IMG_5937 IMG_6089 IMG_5692 IMG_5545

IMG_5654IMG_5578Jag kan laga mat, när jag vill laga mat!

IMG_6072Det här är 3 st äpplen och 2 st bananer, ugnstorkade. Krymper ordentligt i storlek och i vikt. Perfekt att ha som snacks på tur!

IMG_5791Kartan över området där vi ska hålla hus uppe i Jotunheimen. De olika färgerna representerar grupperna vi är indelade i (rosa fortsätter en bit upp) Var grupp ansvarar för 3 dagar i respektive område.

IMG_5785  

Leave a comment