Varför är jag med i Robinson?

Jag har redan fått frågan många gånger, och kommer säkert få den många gånger till. Så tänkte skriva några rader om saken nu när jag i fredags släpptes som en av deltagarna i årets Robinson. Äntligen slipper jag bära den här hemligheten, nu får jag prata om det!

Skakigt, nervöst, pinsamt, kul och förväntansfullt kändes det när jag såg min filmsnutt på Robinsons Facebooksida. Känslostorm deluxe! Så verkligt det plötsligt blev på bara några sekunder! Första deltagaren att bli officiell, lilla jag…

melissa1Länk till min film!

Så, varför är jag med? Robinson har för mig sedan barnsben stått för äventyr, en utmaning, ett fysiskt såväl som psykiskt test. När jag var liten satt jag bänkad i tv-soffan på lördagarna med en godispåse i handen och tänkte att det där skulle jag vilja prova. Jag minns att jag tänkte att det såg svårt och underbart ut på samma gång, det var något för mig!

Livet hände och åren gick, 2013 flyttade jag tillbaka till Sverige efter många års arbete utomlands. Jag bestämde mig i samband med flytten för att hoppa på en utbildning till Fjäll- och Äventyrsledare i Älvdalen, och hade verkligen “the time of my life!” Utbildningen gav mig möjligheten att lära känna Sverige och Norden på nytt, vara ute i naturen mycket, testa på helt galna saker och få jobba med det jag älskar! Äventyr och naturupplevelser.

GrövelsjönHöst-MelissaOmslag02

Tidningsplåtning i fjället med den duktiga fotografen Roger Borgelid

En dag fick jag ett samtal. En vän som jag inte hade pratat med på länge ringde och gick rakt på sak.

“Robinson Melissa, Robinson söker deltagare och du ska vara med!”

Så började det. Att programmet det här året skulle ha en “twist” var något som gjorde mig fundersam dock.. Love edition? Va? Varför? Jag ville ju inte vara med i Robinson för att hitta en kille. Det ska vara tävling, blod, svett och tårar! Ja förhoppningsvis kul också! Och kom igen, hur intresserad av det motsatta könet blir man när man är svettig, äcklig och i svält? Eller skulle vi få jättemycket mat i år, skulle det bli en ny version av Paradise Hotel? Efter samtal med produktionen fick jag snabbt veta att så inte var fallet. Det skulle fortfarande vara gamla hederliga Robinson, men att det i år kanske skulle kunna uppstå kärlek på ön? Alla var ju trotts allt singlar…

Okej. Robinson Love Edition. Ta det med en nypa salt tänkte jag. Jag är ju inte typen som aktivt letar efter en kille, har aldrig varit, men vem vet kanske fanns min drömprins på ön? Klart att jag är öppen för kärleken, vem är inte det? Saken är bara den att jag har väldigt svårt att bli kär…

Som så många gånger förr tänkte jag KBK, why not? Du måste våga för att vinna, Robinson here I come!

Melissa MillerTisdag den 7 april har programmet prämiär på sjuan! Kan ses online och har rättigheter i hela världen. Jag kommer även blogga om äventyret när det väl drar igång på tv, så missa inte det! Kolla på en försmak här!

Följ mig på Instagram under melissamaja

4 thoughts on “Varför är jag med i Robinson?

  1. Jag blev inte förvånad när Melissa kom och berättade att hon kom med i Robinson. Hon vill ha utmaningar som mäter hennes förmåga, både mentalt och fysiskt. Trivs bra i vandringskängor med sin hund Alice (lyckopillret), ute i vildmarken eller på fjället. Men kan prova klackskor till festblåsan lika gärna. Hon går in för det hon gör 100% Vad hon än tar sig för, tror jag på henne. Hon löser det mesta !. Hon kommer att ge ALLT i Robinson det vet jag.👍👍👍

  2. Ska bli så spännande att följa dej Melissa, vet att du inte är rädd för någon utmaning, vad det än må vara.
    Det är bra att våga prova på allt, medan du är ung, sen är det försent. 🙌🙌✈️✈️

  3. Tack vare dig Melissa så har jag suttit fastklistrad vid tv varje robinsändning ,jag kan inte förså varför de var så taskiga och nedlåtande mot dej,jag tycker att du är en reko ,varm och trevlig människa utan några nedvärderande kommentare du var bäst, tråkigt att du inte gick vidare,jag kommer att sakna dig Lycka till i fortsättningen.

  4. Jag tippade dig som vinnare och tycker att du var den mest värdiga tjejen. Du var min favorit tidigt i programmet. Jag hatar när någon mobbas och blir utfryst speciellt av vuxna människor. Det är inte acceptabelt även om det är en tävling så ska man inte behöva utstå något sådant. Hur som helst så behöver du aldrig ha dåligt samvete för ditt uppträdande i tv jämfört med andra i programmet. Du har blivit en favorit i mångas ögon. Kram ❤

Leave a comment