Höstglöd – Grövelsjön levererar!

Höstglöd. Det började som ett projekt med klassen, genomfördes med glans och avslutades med eld och lågor! Projektet, som även förra årets YH klass höll i, är ett samarbete mellan ÄUC och fjällstationen. Under 4 dagar fick vi i princip fria händer att anordna och genomföra olika aktiviteter för fjällstationens gäster, temat var höst därav namnet Höstglöd.

bild 2En tidig morgon när jag, Alex och Dennis har en tur till Gröthogna 1401 m.ö.h.

bild 3

Vi har haft en blandad komplott av aktiviteter att erbjuda! Föreläsningar om äventyr i Madagaskar och i Nepal (Elias och Lund har varit där), dagsvandringar, toppturer i både Sverige och Norge, övernattning i tält, yoga, paddlingskurser, vadningskurser, matvandringar, trubadur och eldshow på kvällarna, och en hel del annat smått och gott. Det har minst sagt varit full rulle! Och såååå himla kul! Tillsammans har vi verkligen gjort ett fantastiskt jobb. En extra stor eloge till vår projektledare Louise som agerat spindeln i nätet och hållit i alla trådar flera månader innan startdatumet. Även alla anställda på fjällstationen har varit till stor hjälp, tack! Får inte glöma att nämna vädret. För det mesta har vi haft vädergudarna på vår sida. Sol sol och lite mera sol 🙂

Möjligheter, framtida samarbeten och nya härliga vänner har korsat min väg! Har tex blivit plåtad av en av Sveriges största outdoor tidningar, det blir ett omslag med mig på framsidan nästa höst! Det ni! Har även fått ett ganska stort erbjudande kan man säga, suger på karamellen tills jag har bestämt mig.

1415708_10152253857636923_1401182632_n

Surfar på en våg av möjligheter just nu, får se vart jag lämnar brädan och dyker i!

IMG_0058IMG_0045Ovan molnen

IMG_0053

IMG_0086P9201057-e1411396468978Frukost på fjället

IMG_0092

P9191031-e1411396533472Trubadur

bild (2)

bild-3Vadningskurs

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMmmmm matvandring 🙂

DSC_0817Eldshow

DSC_0747

Leave a comment