Robinson – vecka 6 – sammanslagning!

Äntligen var det dags för sammanslagning, som vi hade väntat! Dock så visste vi inte alls vad som skulle hända och hur sammanslagningen skulle gå till. Själv så var jag väldigt osäker på min framtid i tävlingen sedan örådet när Richard lämnade. Ville någon av de andra killarna tävla med mig? Hade jag bevisat mig värdig? Eller skulle jag nu bli tvungen att lämna tävlingen? Frågorna i mitt huvud var många, ovissheten ännu större trotts den glada nyheten om sammanslagningen. Jag kände mig ändå mer än klar på den gamla tjejstranden och sörjde inte en sekund av att lämna. Laddad till tusen är jag redo för vad som komma skall, hoppades på tävling!

11229826_10153275477477065_4321493710814066647_n

Vi får veta att killarna ska tävla om ordningen att välja spelpartner. Shit, det gör mig helt maktlös. Och vilken viktig tävling för killarna, starka band kan nu bildas eller klippas. Första partiledningen visar ju skarpt hur man önskar spela spelet, och vem man vill ha vid sin sida.. Tävlingen som killarna ska ge sig in i är en form av hinderbana där de ska trassla ut ett rep snott runt stockar. De ska både över och under samtidigt som de måste trassla ut repet och samla ihop det. När de tror att de har fått ihop tillräckligt med rep så ska de springa ca 50-60m och ta en fackla. Förste man väljer tjej först. Ståendes på sidan kan vi tjejer inte göra annat än att heja, grabbarna kämpade på hårt i värmen och det kan inte ha varit lätt att gissa när man trasslat ut tillräckligt med rep! Dan var ändå den som klarade uppgiften bäst och vann!

tävling amulett1 tävling amulett2

Sedan var det dags för parindelningen, den som skulle betyda så mycket.. Men kvällen innan parindelningen får jag lite ny information, bekräftat av ett flertal personer. Jag får reda på att Ali fick i uppdrag av vissa tjejer att snacka skit om mig inför killarna när han kom in som utmanare. På så vis skulle killarna börja ogilla mig och inte vilja ha kvar mig i spelet, och tjejerna skulle då kunna rösta hem mig när jag inte fick beskydd. Ärligt talat så visste jag inte hur jag skulle reagera, att få ut någon ur spelet genom skitsnack, va? Det bubblande av massvis av känslor i kroppen. Innan jag fick informationen hade jag såklart känt av saker, men valde att fokusera på annat. Jag hade ingen aning om att det var så pass, jag blev chockad ledsen och arg på en och samma gång. Jag reagerade, kände mig lurad och blåögd. Om det var rätt eller fel av mig att uttrycka mig om saken är upp till var och en att bedöma. Eftersom det här är känsligt för ett flertal inblandade så vill jag inte skriva något detaljerat om saken, mer än om hur jag kände. Jag tror inte det skulle vara konstruktivt för någon och inte heller respektfullt av mig. Samma kväll som jag fick den här infon får vi också reda på att vi ska få MAT och jag ville inte ställa till med en scen eller förstöra kvällen med onödigt drama. När jag hade lugnat mig lite bestämde jag mig för just detta, att lägga det åt sidan för stunden och ha en fin kväll med gänget. Och visst blev det en fin kväll, jag njöt av umgänget, varenda tugga mat och varenda liten bit godis. Guld värt!

jag vera sara ali strand1 jag vera strand

midsommar

När parindelningen ägde rum och Dan valde mig som spelpartner blev jag superglad! Klumpen i magen släppte, jag blev såklart överlycklig av att bli vald först. Parindelningen fortsatte. Oskar väljer Jennifer, Ali väljer Sara, Filip väljer Vera och David väljer Mia. Och Kalle, han väljer Malin. Varför han väljer Malin är enligt honom av taktiska skäl, det var för många som ville ha ut Denice och han ville själv hålla sig kvar i tävlingen. Killarnas val är gjorda och Denice lämnar stranden och beger sig till Eden. Samma dag är det dags för Robinsontävling! Den första Robinsontävlingen som vi tävlar i som par! Tävlingen går ut på att man ska trycka två lösa plattor mot varandra samtidigt som man spänner ut två rep mellan plattorna. Mellan dessa rep ska man hålla upp en fackla med hjälp av repens spänning. Tappar man trycket mot plattorna och spänningen i repen så faller facklan till marken och man har förlorat. Inför tävlingen kände jag mig relativt lugn, trotts den extrema hettan den dagen så var det fokus. Fokus på att vinna. Vi mötte riktigt hårt motstånd den dagen, det fanns många starka par sugna på seger. Men med tjurskallighet, styrka, uthållighet och bra kommunikation så lyckas jag och Dan vinna! Vi vinner vår första Robinsontävling ihop och lyckan i den stunden när vi båda inser att vi vunnit är total! 😀 Tror det blev två missade high fives, skratt-skrik och ett hopp upp på Dan!

jag o dan1

robinsontävling fackla robinsontävling1

kkkkkkkkkkk

robinsontävling2

Dagen därpå är det dags för det hemska örådet. Men innan kvällen så får jag och Dan en uppgift, vi får möjligheten att beskydda en person i örådet. Vem skulle vi välja? Skulle man tänka långsiktigt och strategiskt, kortsiktigt och med hjärtat, eller skulle köra på en kombination? Vi valde set sistnämnda. Vi valde att ge beskyddet till en person som vi båda såg som en stark person och spelare, men som även visat mig ödmjukhet under den tuffaste tiden för mig i tjejlägret. Sara fick vårt beskydd tillsammans med en stor kram. Oavsett vad framtiden hade att bjuda på för mig och Sara så ville jag just där och då att hon skulle förstå min tacksamhet. Kvällen kom och det var dags för öråd. Personen som lämnar i örådet är Oskar. Oskar ses som en stark spelare av ett flertal killar och blir utröstad, pakter, taktik eller strategiskt tänkande. Alla hade vi våra egna anledningar att rösta som vi gjorde.

beskydd beskydd1 öråd

Vecka 5 var nu över och en spännande fortsättning följer, hur skulle de nya paren fungera ihop? Killarna tävlar om amuletter, kommer de hålla sig till sina tjejer eller ligger det svek i luften? Ja… Bara den som kollar nästa vecka får veta!

Är just nu på Filippinerna på jobb så ber om ursäkt för det hastigt ihopskrivna inlägget! När jag får tid så kommer jag fixa till det!

Ha det bäst allihopa och njut av dagen! Imorn ska jag iväg och reka tävlingsstränder och kolla in vart deltagarna ska bo 🙂 Ombytta roller nu, weird men kul! Kram på er!

 

4 thoughts on “Robinson – vecka 6 – sammanslagning!

  1. Hej Melissa! Jag undrar bara om du har Instagram, och om du har det så vad heter du? För alla som har vart med i Robinson har typ Instagram så jag undrar om du också har det!?! /Elsa😇

  2. Melissa Melissa Melissa, vad hände mellan dig och Richard efter programmet? Ni var ju typ kära i varandra. Nu är han ihop med Denice, hur kommer det sig? Så som det ser ut så måste något ha hänt mellan er för att Richard är tillsammans med din ‘fiende’. Jag gillade inte heller Denice men Richard var ju shysst!

    • Hej Adam. Vad som hande mellan mig och richard ar mellan han och mig. Jag hoppas att du forstar. Jag onskar honom allt gott och om han ar lycklig med denice sa ar det bra tycker jag. ha det fint och kram till dig!

Leave a comment